Avui un brico fàcil, fàcil de veritat i molt efectiu: fer uns calaixos per aprofitar l"espai que hi ha sota els mobles de cuina.
La meva cuina, suposo que com totes, te un gran espai desaprofitat sota el mobles. Allà on hi ha les potes i un sòcol que les tapa. Fa temps que rumio que aquest espai es pot aprofitar i per fi he posat fil a l"agulla. A banda i banda de la nevera tinc dos armaris i he començat per aquests per que són els més fàcils.
Hoy un brico fácil, fácil de verdad y muy efectivo: hacer unos cajones para aprovechar el espacio que hay bajo los muebles de cocina.
Mi cocina, supongo que como todas, tiene un gran espacio desaprovechado bajo muebles. Allí donde están las patas y un zócalo que las tapa. Hace tiempo que pienso que este espacio se puede aprovechar y por fin me he puesto manos a la obra. A ambos lados de la nevera tengo dos armarios y he empezado por éstos por que son los más fáciles.
Així he aconseguit dos calaixos extres de 40x50x19 cm, en els que hi cap una gran quantitat de coses. I en un espai que abans era malaguanyat!.
Así he conseguido dos cajones extras de 40x50x19 cm, en los que cabe una gran cantidad de cosas. ¡Y en un espacio que antes no servia para nada!.
La feina és molt senzilla, mesurar l"espai que hi ha entre les potes, la fondària i l"alçada del forat (s"ha de tenir en compte l"alçada de les rodetes que hi posarem). Amb aquestes mides vas a un centre comercial a que et tallin unes fustes (jo a l"Aki, que és el que està més a la vora de casa). He triat DM d"un cm de gruix.
El trabajo es muy sencillo, medir el espacio que hay entre las patas, la profundidad y la altura del agujero (se debe tener en cuenta la altura de las ruedas que pondremos). Con estas medidas vas a un centro comercial a que te corten unas maderas (yo a Aki, que es el que está más cerca de casa). He elegido DM de un cm de espesor.
Muntem els calaixos i si es vol, els pintem. Jo els he pintat de blanc per que tota la cuina és blanca i així no desentonen. Posem les rodes, he triat les més petites , amb aquestes n"hi prou. Finalment enganxem el sòcol al frontal dels calaixos vigilant que encaixi be al seu lloc i quan el tanquem quedi al seu lloc.
Montamos los cajones y si se quiere, los pintamos. Yo los he pintado de blanco por que toda la cocina es blanca y así no desentonan. Ponemos las ruedas, he elegido las más pequeñas, con estas basta. Finalmente pegamos el zócalo en el frontal de los cajones vigilando que encaje bien en su lugar y cuando lo cerramos quede en su sitio.
Només he trobat una dificultat. El calaix que hi ha al costat de la porta, si posava tot el sòcol, al tirar enfora del calaix topava amb el bastiment i no es podia obrir. Ho hem solucionat tallant un tros del sòcol i enganxant-lo a la paret i a la pota de l"armari.
Sólo he encontrado una dificultad. El cajón que hay junto a la puerta, si ponía todo el zócalo, al tirar hacia fuera del cajón chocaba con el marco y no se podía abrir. Lo hemos solucionado cortando un trozo del zócalo y pegándolo a la pared y a la pata del armario.
No he tret el perfil de plàstic que duu el sòcol per dues raons: per que protegeix la fusta quan es renta el terra i per que no desentoni amb la resta de sòcols de la cuina. El que em plantejo ara és canviar-los tots per que estan una mica grocs. Per que no molestin al tirar dels calaixos els he muntat a una distancia de 3mm del terra. Finalment hem afegit uns tiradors per poder estirar els calaixos. Com que els armaris de la meva cuina no en tenen, he buscar uns que siguin senzills i no sobresurtin massa. Son platejats, a conjunt amb els tiradors de la nevera, els únics que hi ha.No he quitado el perfil de plástico que lleva el zócalo por dos razones: por que protege la madera cuando se friega el suelo y para que no desentone con los otros zócalos de la cocina. Lo que me planteo ahora es cambiarlos todos porque están un poco amarillos. Para que no molesten al tirar de los cajones los he montado a una distancia de 3 mm del suelo. Finalmente hemos añadido unos tiradores para poder estirar los cajones. Como los armarios de mi cocina no tienen, he buscar unos que sean sencillos y no sobresalgan demasiado. Son plateados, a conjunto con los tiradores de la nevera, los únicos que hay.